Τέσσερις σπουδαίες συναυλιακές στιγμές από το φετινό Φεστιβάλ προσφέρει στους ακροατές του το Τρίτο αυτήν την εβδομάδα από την οποία οι συναυλίες μέσω της EBU θα μεταδίδονται Τρίτη με Παρασκευή στις 20:00.
Τέσσερις σπουδαίες συναυλιακές στιγμές από το φετινό Φεστιβάλ προσφέρει στους ακροατές του αυτήν την εβδομάδα το Τρίτο και συγκεκριμένα την Τρίτη 16.09.25, την Τετάρτη 17.09.25 την Πέμπτη 18.09.25 και την Παρασκευή 19.09.25, πάντα στις οκτώ το βράδυ.
Τρίτη 16-09-2025ώρα 20:00-22:00
Schubert & Bruckner με τη Φιλαρμονική της Βιέννης
Riccardo Muti
Ο Riccardo Muti διευθύνει δύο Αριστουργήματα
Ying Fang
Η «Τραγική» Συμφωνία, η 4η D. 417 του Franz Schubert, γεμάτη πάθος και δραματικότητα, ανήκει στα νεανικά έργα του συνθέτη αλλά αποκαλύπτει ήδη το στίγμα της ιδιοφυΐας του. Στη Μεγάλη ΛειτουργίαΑρ. 3 του Anton Bruckner, η μουσική ανυψώνεται σε μια συγκλονιστική έκφραση πίστης και δέησης, συνδυάζοντας μεγαλείο και μυστικισμό.
Το ορατόριο, από τη γέννησή του στη Ρώμη του 17ου αιώνα έως τη ριζοσπαστική του μεταμόρφωση τον 20ό, ξεδιπλώνεται σε δύο συναυλίες.
Ο Giacomo Carissimi, με το "Historia di Jonas", και ο μαθητής του Marc-Antoine Charpentier, με το "Le Reniement de Saint Pierre", αντλούν έμπνευση από τις βιβλικές αφηγήσεις για να ντύσουν με μουσικό δράμα τη μετάνοια και τη θυσία. Το σύνολο Vox Luminisυπό τη διεύθυνση του Lionel Meunier φωτίζει αυτή την απαρχή του είδους, όπου η προσευχή συναντά την θεατρική ένταση.
Stravinsky & Berlioz από τη Φιλαρμονική της Βιέννης
Esa-Pekka Salonen
Ένας Μυθικός Ήρωας και μία Φανταστική Συμφωνία
Christoph Waltz
Ο μύθος του Οιδίποδα, όπως τον διηγήθηκε ο Σοφοκλής, έγινε πηγή έμπνευσης για τον Igor Stravinskyτη δεκαετία του 1920. Στο "Oedipus Rex", ένα επιβλητικό ορατόριο-όπερα σε Λατινικό κείμενο με αφήγηση στα Γαλλικά, η αρχαία τραγωδία αποκτά τελετουργικό χαρακτήρα και δραματική ένταση, αναδεικνύοντας τη δύναμη της νεοκλασικής του μουσικής.
Στο τελευταίο έτος της ζωής του, ο Gustav Mahler παρουσίασε στη Νέα Υόρκη την Ημιτελή και τη Μεγάλη Συμφωνία σε Ντο μείζονα του Franz Schubert. Το ημιτελές όμως D 936A, γραμμένο λίγο πριν τον θάνατο του Schubert, δεν θα μπορούσε να το γνωρίζει καθώς βρέθηκε μόλις το 1978. Και ενάμιση αιώνα αργότερα έμελλε να γνωρίσει νέα ζωή, καθώς έγινε το υλικό για το Renderingτου Luciano Berio. Ο Ιταλός συνθέτης γέμισε τα κενά της παρτιτούρας με ήχους ονειρικούς, βασισμένους όμως αυστηρά στη μουσική γλώσσα του Σούμπερτ.
Στο ίδιο πρόγραμμα, η Πέμπτη Συμφωνία του Gustav Mahler ξεδιπλώνεται ως πορεία από το σκοτεινό πένθος προς μια νέα ελπίδα. Ανάμεσά στα μέρη της συμφωνίας αυτής, δεσπόζει το Adagietto, μια ανεπανάληπτη εξομολόγηση χωρίς λόγια.